Till innehåll

Köksbiträde i Blattnicksele mottagningskök

Vi har nu ett behov av ett köksbiträde i Blattnicksele mottagningskök. I mottagningsköket är det produktion 5 dagar/vecka.

Omfattning

75 %, 30 timmar/vecka måndag till fredag.

Sista ansökningsdag

2024-05-15

Anställningsform

Tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse.

Referens

2024/284-023

Dina arbetsuppgifter

I rollen som köksbiträde arbetar du med olika uppgifter i köket. Tillagning och servering av frukost, lunch, middag och mellanmål. Även diskning, städning, dagliga rutiner för egenkontroll och beställningar ingår i dina arbetsuppgifter.

Dina egenskaper

Som person är du flexibel, ansvarstagande, lyhörd och stresstålig. Att du är en bra arbetskamrat som är lätt att samarbeta med är en självklarhet. Du har god serviceförmåga och sätter stort fokus på kunden. Med ett gediget intresse för mat deltar du aktivt med att ständigt utveckla kommunens måltidsverksamhet.

Kompetens och kvalifikationer

Du skall ha livsmedelsteknisk utbildning för storhushåll, annan motsvarande utbildning inom kök och livsmedel eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av serviceyrket och grundläggande kunskaper inom livsmedelshygien. Du behärskar svenska i både tal och skrift.

Om arbetsgivaren

Sorsele kommuns måltidsverksamhet tillhandahåller mat till barnomsorgen, skolan samt äldreomsorgen. Måltidsverksamheten styrs av ett centralkök som ansvarar för tillagning, servering av skolmåltider samt utskick till mottagningskök och hemtjänst.

Lön

Enligt avtal. Kommunen tillämpar individuell lönesättning.

Kontaktpersoner

Enhetschef för Måltidsverksamheterna, Linus Lundquist, telefon: 0952-141 78, 072-450 16 69

Fackliga företrädare

Kommunal, Erika Hedman telefon: 0952-14245, 010-442 96 83.

Övrig information

Sorsele kommuns värdegrund - Mod, Glädje och Respekt.

Rekryteringsfirmor och bemanningsföretag undanbeds.

Sök jobbet
Publicerad den 26 april 2024